dieten!

Efter att folk visat intresse av dieten, tänkte jag ladda upp och dela med mig av härligheten :)
Dieten består mest av soppa som sagt. Så nu gäller det nog att ni älskar det precis som jag !

SOPPAN:
6 stora lökar
2 burkar krossade tomater
1 litet vitkålshuvud
2 gröna paprikor
4 stora morötter
1 purjolök
6 buljång(?)tärningar
1 selleri
(jag hittade bara bladselleri, o de är väldigt stora, tror inte att man ska ha hela den i så jag tog nga "stavar")

Tärna allt och lägg i en/två kastrull, fyll med vatten så att grönsakerna täcks. Låt koka upp och låt sedan koka en timme på "2an". Klart att servera!

DAG 1 :
Ät vilka frukter du vill utom banan. Ät så mycket soppa som du vill.

DAG 2 :
Ät vilka grönsaker du vill utom ärtor, bönor, säd & potatis. Ät så mycket soppa du vill.

DAG 3 :
Ät både frukt och grönsaker. (Inte potatis eller banan) Ät så mycket soppa du vill.

DAG 4 :
Drick 5-8 glas lättmjölk och ät 5-8 bananer. Ät så mycket soppa du vill.

DAG 5 :
Ät 6 tomater (under dagens lopp, du behöver inte trycka alla på en gång;) 280 - 340 gram nötkött.
Drick minst 8 glas vatten. Ät så mycket soppa du vill.

DAG 6 :
Ät nötkött (antagligen samma mängd som dag 5) & grönsaker. Ät så mycket soppa du vill.

DAG 7 :
Ät mörkt ris, grönsaker & frukt. Drick sockerfri saft, te, eller kaffe. Ät så mycket soppa du vill.

Huddinge sjukhus lovar att man går ner mellan 4 - 7 kilo ifall man följer schemat EXAKT.


Som jag har uppfattat det är det någon urrensning av "skit" i kroppen man gör och kroppen får den sortens näring som den behöver just då. Därav konstiga schemat. Detta har funkat på en hel del, har inte hört att det inte funkat!
Så det är bara att kämpa på :) Träning skadar ju inte heller då bättre och snabbare resultat säkert uppnås. MEN min mamma tränade inte men gick ändå ner så det är ju inte omöjligt!!

Kommentarer
Postat av: ginis

En liten fråga bara :) Vad ska du äta när dieten är slut?

2008-04-19 @ 11:33:56
URL: http://ginis.blogg.se
Postat av: Erika

Jag undrar, vet du hur ofta man får äta den här dieten? 1 ggn per halvår/år/varannat år?

2008-04-20 @ 09:33:01
URL: http://sjalvfortroende.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0