Konsten att anklaga sig själv..

Som förälder är man makalös till att anklaga sig själv i tid o otid. Nu såg jag att pilleman på Miniprinsen var röd o svullen , trodde direkt att jag orsakat ngn urinvägsinfektion o satt o grubblade på om man hade haft för lite kläder på honom?! Men nej.. Så jag ringde BVC , hon sa att så små fick oftast inte ngn urinvägsinfektion , men , det kunde vara en infektion under förhuden. Tänkte då direkt att jag kanske tvättat honom dåligt då?! Men man ska inte tvätta där under förräns de är runt 3 - 4 år då den GÅR att ta tillbaka. Plus att det var ganska vanligt att små fick det ibland. Var absolut inget farligt men sved ordentligt . Jotack , därav gnället o febern. Man är då makalös , alltid ska det vara ngt man har gjort fel .. Knäppa mammafasoner!! Har nu varit o köpt alsollösning och kompresser som Miniprinsen ska få ha i blöjan.. Så skulle det inte ta så lång tid innan det blev bättre , o det var nog skönt för honom . För han är redan gladare :) SKÖNT!

Snart kommer Sambon och Lillebror hem tror jag ,  då blir det fiskpinnar med potatismos , jummie! ! Är lite smått sylten...

Även om det var falsklarm med de där 3 kilona , så ska jag ge mej jävelen på att träna o äta så bra jag bara kan. För vill verkligen gå ner de där kilona tills sommaren. Ger mig jäkelen på att jag ska slippa skämmas där jag latjar runder på playan med min son i sommar!
Så nu blir det bra mat , mycket motion och så lite godis det bara går :) Så ska det nog göra susen.

Nej nu ska jag försöka underhålla min son lite.
Puss&kram/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0