Alldeles ny och fräsch

Jag kan ju börja med att presentera mej, jag heter Magdalena, kommer från en liten by i Skurups kommun. Är 18 år och lever tillsammans med min sambo och son på 6 månader.
Eftersom jag älskar att skriva tänkte jag göra som så många andra, starta en blogg och öppna mej till hela svenska folket m.fl :)

Denna bloggen kommer handla om kärlek, mitt intresse till motorer, barn och mycket mycket mer.

Tänkte härom dagen efter ett besök hos en tjejkompis (också mamma) att det är konstigt med oss tjejer. När man träffar någon som fått barn ganska nyligen är det första man kollar om dem gått ner i vikt, håller sej fräsch och snygg. Att man kan vara så himla utseende-fixerad. Vart är vi påväg?

Jag är själv likadan, har en jäkla panik ang min egen vikt. Har 7 kilo kvar att gå ner.
För en som har kunnat äta godis tre gånger om dagen 7 dagar i veckan är det TUFFT att banta. Har alltid varit kort o nätt i kroppsformen.. Men nu känner jag mej alldeles svullen..

Och brevid sitter sambon med en skål full av smaskiga godisar.. Han är av den sorten som hade kunnat leva på godis, hamburgare, pizza osv utan att gå upp ett gram på kroppen! Kan dessutom tilläga att han är Lastbilschufför och rör ju inte på sej mer än precis så mkt som det är tvunget till haha :)

Om någon har lust att läsa denna blogg får ni gärna komma med tonvis med tips om hur ni gått ner i vikt osv.. Alla råd tas emot =)


Min lilla son som lagts för natten är en solstråle, det tror jag dem flesta mammor/pappor säger om sina barn.
Men när man inte har barn är det bara som seg kolasås i öronen.. Men den dagen man själv får barn då tycker man att det man skriver om sitt barn är något alldeles säreget.. Hehe. Då ser man också den fullständiga kärleken i vad föräldrarna skriver om sina barn.

Han började åla sej för ett par veckor sedan, så nu är det full fart på rackaren !
Han är en mycket nyfiken och busig kille.

Förutom ikväll. Ikväll har han varit alldeles underbart mysig och lugn. Han har precis fått sin första tand så han sover inte så bra, därav den lilla energi minskningen.

Nej nu ska jag laga mat till mig och min man. Han har kört för en vän så det blir sen kvällsmat ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0