Positivt tänkande!!!

Långt om länge kom jag in på min käraste blogg :) Lagom mycket klydd med internet idag, gaah!

Vaknade lagom positiv klockan 5 imorse av min ledsna son, =/  Stackaren var alldeles varm av febern igen. Tur är att Alvedon finns, för att citera Sara (bakficka.blogg.se) "det gjorde Gud bra" =) Ja, det gjorde han sannerligen!

Ska bli en positivare människa, har grubblat alldeles för mkt den senaste tiden. Har varit mkt som hänt, och ingen att bolla alla tankar med. Så nu har jag bestämmt mig för att sluta gå och grubbla på sådant som egentligen inte behöver läggas ner spec mkt tid på. Utan fokosera på dem jag tycker om, som min lilla familj. Mina vänner som har stannat kvar, dem ska jag vårda ömt.


Ska sänka mina alldeles för höga krav på mig själv också. Det är omöjligt att gå ner i vikt så fort som min förvrängda och dessperata hjärna föreställt sig. Jag är alldeles för stressad, det får ta den tid det tar. Det går ju framåt så får sluta stressa upp mig. Det är inte hälsosamt!!

Min sambo hittade ett hus igår, ett som ligger mkt närmare till våra vänner än där vi bor nu. Känns bra!
Och det hade ett himmelskt kök med, "silverblå" köksluckor, fläkt i rostfritt stål. Och det bästa, det är stort och rymligt! Det hade rubriken "stort lantkök" och jag föll pladask!
I huset finns också en ännu vackrare öppen spis än den vi redan har och fina ljusa rum.
Är bara positiv till det. Vi får ju vara för oss själva då också (andra hyr vår stall-länga) Och vi slipper den alldeles för höga hyran.

Ah, lillknalle ligger och sussar middag. Han stog och jäspade i hoppgungan tillslut. Han är bara för underbar, kan fortfarande inte förstå hur vi kunnat skapa en sån härlig kille. Han är så sugen på livet, nyfiken och glad. En riktig liten charmknutte, minst sagt. Med hans ljusa fina hår och hans alldeles klarblå ögon med mammas långa ögonfransar, kommer han charma många flickor i sitt liv. =)


Har blivit mkt för att få fint här hemma nu. Tycker minsann det börjar bli dags att det blir lite stil på det hela (lagom till flyttplaner) *HAHA*
Älskar att inreda och pyssla o ha mej. Skulle lätt kunna bli inredningsarkitekt!
Vi har ju som sagt ändrat om i stora rummet och "öppna-spisen-rummet" Jag är HELNÖJD och min sambo lika så, så det gjorde vi bra! Skulle vilja ha lite mera snygga tavlor och småsaker bara. Och ett ordentligt databord! Det står just nu på ett antikt runt bord med lejontassar. Hm, inte riktigt praktiskt. Eller snällt mot antiken =)
Tänkte kolla på loppisar, se om man lyckas göra några fynd?!

Jaha, lyckades övertala krångel kassan (försäkringskassan) att betala ut min uteblivna föräldrapenning. Önskar att jag kunde jobba, har så dålig FP. Känns hopplöst med räkningar och när man vill köpa massa saker till L. Är så mkt jag vill ge honom! Fast det kommer, *positiva tankar* Dröjer bara 5 mån ca.
Tills dess ska jag njuta av alla hans framsteg och mysdagar!

Nej nu ska jag ta min son som vaknade igen och göra oss iordning för promenad!
TJINGELING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0