Min graviditet

Namn: Maggan
Ålder: 18 (89a)
Graviditetssymtom: Illamående & ont i brösten.
Positivtgravtest i vecka: 5-6 (28 oktober 2006)

Då berättade jag för...
Mamma och pappa:
i vecka 13 med bilden från första UL
Min bästa kompis: minns inte? 
The girls: vecka 13 ngn gång..

Min barnmorska heter: Marie
Vikt vi inskrivningen: 53
Vikt vid förlossningen: 71

Mat jag var torsk på (favviscraving): Snickersglass, Vitlöksås, Pajer
Mat som fick mig att vilja kräkas: Mamma Scans köttbullar, Kaffe

Illamåendet började: Oktober
Och slutade: I vecka 16-17 ngn gång.

Mina första mammakläder: ett par kakhigröna braller o ett rosa linne
Första bebisprylen: 5 bodies för 50 kr =)

Då kände jag första sparken: februari tror jag
Vi trodde att bebisen i magen var: Emil var säker på att det var en påg, men jag velade ;)
Namn vi funderade på: Leo & Hannah

Grejer som hände med min kropp: Samlade vätska, foglossningar, förvärkar, bristningar
Så motionerade jag: gick långa promenader, simmade ngn gång

Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: Hade ett JÄVLA humör
Konstiga kommentarer jag får höra:  om du lägger dej på mage, putar den ut på ryggen då? *asg*
Konstigaste bebisrådet: ingen aning

Värsta gravidminne: När det tog slut mellan E o mej. O att jag dagligen kände mej som en elefant
Bästa gravidminne: En kväll när E la örat mot magen o L sparkade till honom på örat. Så mysigt.. ♥

Kommentarer
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

aah det är ju skitgott :)

Mja, dom är ju låsbara så det är bra iallafall. jag är mycket ute på landet för mina föräldrar bor där :)

2008-03-29 @ 22:08:35
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: pia

vad mysigt det lät. tog det slut mellan er mitt under grav.? skönt att i hitta tillbka till varandra. har du skrivet en förlossingsberättelse?

2008-04-16 @ 16:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0