Öppna förskolan. -where are you?!

Undrar vad man gör på öppna förskolor? Och var finns dem? Alla mammor pratar om dem, men här i Skurup har jag bara hört att det finns en grupp med Unga Mammor som behöver lära sig "mamma/bebis-saker" Men i den kategorin känner jag verkligen inte att jag stämmer in i. Hade varit skoj att träffa andra tjejer o snacka. Inte bara just unga/äldre mammor, utan folk i allmänhet.

Min sambo har finaly hört av sig, han hade haft mobilen på ljudlös under natten pga att den andra killen sov. Så nu slipper jag oroa mig en massa, men han kommer inte hem förräns kl 3. Och jag saknar honom lite. Brukar inte göra det nu förtiden. Bara tjaffsar när han är hemma så det är skönt att komma ifrån varann. Kan vara nyttigt för förhållandet.

Jag är besviken på mig själv för hur jag hanterade ensam-kvällen igår. Jag satt bara här och skrev. Jag som skulle träna, sola osv. Och inget av det gjorde jag. Nä fy vad lat jag gått och blivit. Skärpning! Har tränat 15 minOrbitreken, när L lyckats komma till ro o somnat. Sedan tänkte jag slänga mig i solariet o efter det tänkte jag ge Oribitreken lite till!

Nu ska jag ge Leo välling och försöka natta honom igen, för det kan inte bli som igår o förrgår. Tror det är därför han sover oroligt på natten sedan. Det är det dumma med sjukdommar, alla rutiner man byggt upp rasar när de blir så sjuka. Så är det bara att börja om från början igen. Nu hoppas jag att han håller sig frisk så att vi kan komma igång med sovrutiner igen.

Hoppas vi kan komma på vad det är som gör att jag inte kan lägga in bilder här snart. Så jag kan visa upp min plutt :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Gumman. Vi har vatt på öppna förskolan här i Ystad ett par ggr. Är faktiskt riktigt skuj. Jag gick dit med Andréa, vill du följa med någon gång så får du gärna :)
På den vi har vairt på i Ystad sitter alla mammor, och pappor o busar med sina barn. Är en massa nya leksaker o en massa nya barn- så småttingarna stormtrivs! Sen sjunger man lite (lär sig nya sånger o rasmor, toppen) och efter det är det fika. Är jättetrevligt.
Har varit i Sjöbo också, där är det mer "pyssel", fast jag tkr givetvis att där är roligare eftersom jag känner de flesta mammorna..

2008-03-19 @ 17:08:40
URL: http://bakficka.blogg.se
Postat av: Hanna

Hej
Jag har gått på unga mammor i skurup. Vi satt och pratade med andra mammor, åkte ut och hittade på lite saker tillsammans t.e.x folketspark i malmö, babysim. Det är rätt skoj. Annars så vet jag att det ska finnas bebyrytmik som kyrkan ordnar. Det ska vara rätt många som går dit.

mvh hanna

2008-03-19 @ 20:38:55
URL: http://tindrasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0